Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Jak přispěly tuzemské hudební časopisy k procesu komercionalizace elektronické taneční hudby?
Vacek, Vojtěch ; Hroch, Miloš (vedoucí práce) ; Groman, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá rolí tištěných hudebních médií v procesu komercionalizace elektronické taneční hudby v České republice v nultých letech. Vlastní výzkum se opírá o teoretický přístup subkulturálních studií, přesněji o Chicagskou školu. Teoretická část je zaměřena na definici pojmů jako subkultura, morální panika, subkulturní kapitál a komercionalizace. Empirická část je zaměřena na kvalitativní výzkum vybraných médií složený z obsahové analýzy dobových periodik a polostrukturovaných rozhovorů s vybranými redaktory médií. Celkem bylo v rámci výzkumu analyzováno 134 vydání a byli realizovány čtyři rozhovory s respondenty. Ze získaných výsledků vyplývá role vybraných časopisů jako subkulturních médií, které se významně zasloužili za rozvoj elektronické taneční hudby u nás. Za využití získaných výsledků práce definuje hlavní události a významy, kterými vybraná média ovlivňovala tehdejší scénu taneční hudby. 1
Téma populární hudby v regionálním tisku současného Karlovarského kraje v období let 1957-1967
Šmíd, Radek ; Houda, Přemysl (vedoucí práce) ; Diestler, Radek (oponent)
Diplomová práce Téma populární hudby v regionálním tisku současného karlovarského kraje v období let 1957 - 1967 se pokouší podchytit vývoj oficiálních názorů prezentovaných v oblastním tisku v období let 1957 - 1967 na území dnešního Karlovarského kraje na různé žánry moderní hudby, představované mainstreamovou taneční hudbou, která se později vyvinula v populární hudbu. K výzkumu bylo použito článků, recenzí i kritik k moderní hudbě zveřejněných v novinách karlovarské oblasti a specializovaných tiskovinách věnujících se především kulturním záležitostem v oblasti. Dále se jednalo především o jazz a rockovou hudbu, v Československu označovanou jako bigbít. V úvodu práce se pojednává o teoretických a metodologických otázkách vhodných pro dané téma a jejich možném využití. V další části se práce věnuje společenským a kulturním souvislostem v tehdejším Československu, vlivu ideologie na kulturu a zároveň uvolňování v umělecké tvorbě a ve společnosti v průběhu 60. let. Součástí druhé části je v rámci kontextualizace přehled poválečného oficiálního tisku, situace ohledně moderní hudby v karlovarském regionálním tisku v období 1948 - 1956 a také archivní dokumenty, jež mají vztah k tématu práce. Třetí část pojednává o vlastním tématu práce na základě analýzy tisku.
Téma populární hudby v regionálním tisku současného Karlovarského kraje v období let 1957-1967
Šmíd, Radek ; Houda, Přemysl (vedoucí práce) ; Diestler, Radek (oponent)
Diplomová práce Téma populární hudby v regionálním tisku současného karlovarského kraje v období let 1957 - 1967 se pokouší podchytit vývoj oficiálních názorů prezentovaných v oblastním tisku v období let 1957 - 1967 na území dnešního Karlovarského kraje na různé žánry moderní hudby, představované mainstreamovou taneční hudbou, která se později vyvinula v populární hudbu. K výzkumu bylo použito článků, recenzí i kritik k moderní hudbě zveřejněných v novinách karlovarské oblasti a specializovaných tiskovinách věnujících se především kulturním záležitostem v oblasti. Dále se jednalo především o jazz a rockovou hudbu, v Československu označovanou jako bigbít. V úvodu práce se pojednává o teoretických a metodologických otázkách vhodných pro dané téma a jejich možném využití. V další části se práce věnuje společenským a kulturním souvislostem v tehdejším Československu, vlivu ideologie na kulturu a zároveň uvolňování v umělecké tvorbě a ve společnosti v průběhu 60. let. Součástí druhé části je v rámci kontextualizace přehled poválečného oficiálního tisku, situace ohledně moderní hudby v karlovarském regionálním tisku v období 1948 - 1956 a také archivní dokumenty, jež mají vztah k tématu práce. Třetí část pojednává o vlastním tématu práce na základě analýzy tisku.
Počátky pražské klubové scény
Kazdová, Darina ; Vaněk, Miroslav (vedoucí práce) ; Houda, Přemysl (oponent)
V návaznosti na svou bakalářskou práci, v níž jsem se zabývala historií taneční scény v České republice všeobecně, jsem při psaní diplomové práce v tématu pokračovala. Tentokrát je práce zaměřena jen na oblast Prahy, která byla krátce po revoluci velmi ovlivněna přítomností cizinců, kteří byli s tímto stylem obeznámeni ze západních zemí, a mohli tak prakticky pomoci při jeho šíření u nás. Taneční scéna v české metropoli je zde také konfrontována se západním světem, odkud se k nám tento hudební styl dostal. První část práce je věnována kvalitativnímu výzkumu a použité metodě, tedy orální historii. Je zde také krátký slovníček často používaných pojmů z této oblasti, které nejsou širší veřejnosti velmi známé. Po shrnutí dosavadních poznatků následuje samotná analýza rozhovorů provedených s významnými pamětníky.
Elektronická taneční scéna jako obraz životního stylu
Syslová, Kateřina ; STAVĚLOVÁ, Daniela (vedoucí práce) ; GREMLICOVÁ, Dorota (oponent)
Práce se zabývá fenoménem posledních tří desetiletí v oblasti zábavy a volného času mladých lidí ? světem elektronické taneční hudby. Původně experimentální produkce hudby využívající pouze elektronických přístrojů, se od konce 80. let 20. století rozvinula do celosvětově rozšířeného hudebního proudu, který se ve svém rámci rozdělil na desítky subžánrů. Ve své práci sleduji hlavní tři z nich, freetekno, drum and bass a house, a popisuji je na úrovni strukturálních prvků ? myšlenka, hudba, prostor, drogy, tanec. Práce dále předkládá výstup z antropologického výzkumu, při kterém mi byly hlavními výzkumnými metodami zúčastněné pozorování, rozhovory s informanty a sběr dotazníkových dat. Výzkum byl založen na hypotéze, že příznivci každého z jednotlivých tří zvolených hudebních proudů se mezi sebou liší nejen v rovině ekonomické a sociální, ale také v oblasti životních postojů a názorů. Teoretickým východiskem mi byla teorie Communitas předložena veřejnosti Victorem Turnerem v jeho knize Průběh rituálu z roku 2004.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.